Luchthavenassistentie aanvragen bij Ryanair (DPNA voor persoon met ASS)

Ga je binnenkort met het vliegtuig op vakantie? Heb je zelf autisme of heeft iemand in je gezelschap autisme? Vergeet dan zeker niet om luchthavenassistentie aan te vragen. Dit kan je heel wat stressmomenten besparen in de luchthaven zelf! In dit artikel kom je meer te weten over hoe je deze autismevriendelijke assistentie kan aanvragen bij Ryanair. Dit geldt voor alle luchthavens in Europa.

Hier kan je bovendien meer lezen over wat DPNA-assistentie precies inhoudt.

 

Wat is DPNA-assistentie?

Sinds 2006 moeten alle Europese luchtvaartmaatschappijen gratis bijstand verlenen aan personen met een beperking. Hierbij gaat het niet enkel om mensen met een fysieke beperking, maar ook om reizigers met autisme. Deze assistentie vraag je telkens aan bij de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt. De uitvoering van deze assistentie is in handen van de luchthavens zelf. In de luchthaven van Schiphol en Zaventem wordt dit bijvoorbeeld uitgevoerd door Axxicom. Wil je meer informatie krijgen over wat deze assistentie precies inhoudt? Lees dan zeker dit artikel!

Vlieg je niet met Ryanair, maar met een andere luchtvaartmaatschappij? Schrijf je dan in op de cursus ‘Autismevriendelijk vliegen‘. Hier leer je hoe jij jouw stap voor stap kan voorbereiden op een vliegtuigreis, alsook hoe je DPNA-assistentie kan aanvragen voor elke luchthavenmaatschappij die vertrekt vanuit Nederland of België.

Hoe vraag ik DPNA-assistentie aan bij Ryanair?

Hieronder zie je reeds een videofragment uit de cursus ‘Autismevriendelijk vliegen‘.

Heb jij zelf al gevlogen met Ryanair? Maakte je hierbij gebruik van DPNA-assistentie? Laat in de comments zeker weten hoe je dit hebt ervaren!

Leave a Reply